Vi i Grove Knutsen jobber målrettet for å være en god logistikkpartner både på leveringstid, framføringstid og håndtering av enkelt ordre/spesialordre, og våre fraktbetingelser er konkurransedyktige i markedet. Vårt mål er å ha en optimal logistikk som fører til at vi leverer rett vare, til rett tid og rett sted og til riktig pris. Vi selger våre varer via profesjonelle forhandlere landet rundt, og alle henvendelser fra sluttbrukere vil gå via nærmeste forhandler.
Vi følger med i utviklingen og har ett godt oppdatert ERP system som behandler hver ordre etter kundens behov. Vi har flyttet inn i nytt bygg på Berger Næringspark, i Skedsmo kommune, noe som gir oss en langt bedre logistikkløsning og muligheten til å lagre flere varer. Vi søker etter kontinuerlig forbedring og har i den forbindelse byttet vår hovedtransportør, for å sikre at varene kommer frem etter kundens spesifikasjon og jobber videre med å få inn en komplett transportløsning som tilfredsstiller kravene til raskere leveringer, ekspress løsninger, i hele landet.
Kjøpsbetingelser
Gjelder lagerførte varer hos Grove Knutsen (ikke spesial bestillinger som for eksempel Zarges Creaxess og kasseinnredninger)
Priser
Alle priser angis eksklusive 25% merverdiavgift og er oppgitt i norske kroner (NOK). For skaffevarer eller spesialvarer gjelder oppgitt pris i pristilbud. Tilbud som blir gitt har 1 mnd. Vi tar forbehold om prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, endringer i lovpålagte avgifter eller vesentlige prisendringer fra våre leverandører. Vi tar også forbehold om evt. feiltrykk av priser.
Faktura
Vi er grossister og selger varer kun via registrete forhandlere (se oversikt på groveknutsen.no/forhandlere). Vi er behjelpelig med å finne den rette forhandleren for deg om du har en vare du ønsker å kjøpe. Faktura til forhandlere blir sendt etter avtale inngått med Grove Knutsen. Renter kan tilkomme dersom faktura blir for sent betalt.
Ordrebekreftelse
Ordrebekreftelse vil bli sendt til registrert e-post adress på kudekortet innen 24 timer, og inneholder leveringstid samt totalkostnad på frakt og vare. Ved helligdager vil bekreftelse bli sendt neste virkedag. Vi gjør oppmerksom på at bestilte produkter er Grove Knutsen sin eiendom til faktura er betalt.
Levering
Vi leverer varene til ønsket destinasjon. Varer skal kjøpes gjennom forhandle og levering blir avtalt når ordre foreligger. Småvarer sendes med Postens bedriftspakke. Du kan mot tilleggskostnad også velge «ekspress over natt» (kan kun sendes til bedrifter som har åpent innenfor vanlig arbeidstid). Større forsendelser sendes med Bring og andre transportører.
Pris på levering
Frakt blir regnet ut fra ordrens volum og vekt og i henhold avtalt fraktavtale. For varer som skal leveres Svalbard, sendes dette til Bring Tromsø sitt 3PL lager for videresending til Svalbard på sluttbrukers regning. Frakt kostnader er beregnet ut fra Grove Knutsen sin avtale med vår gitte transportør i distriktet. For varer som skal hentes vårt lager tilkommer det ingen kostander forbundet med dette.
Leveringstid
Grove Knutsen har mange varer på lager, og vi sender normalt varerene innen 1-2 dager. Framføringstiden varierer med geografisk beliggenhet. Vanlig framføringstid er 1-3 dager, og 4-5 for Nord-Norge. Vi sender bekreftelse med forsendelses dato samme dag eller senest dagen etter at varen er bestilt.
Leveringsdato
Forventet forsendelsesdato er angitt i ordrebekreftelsen vi sender ut. Dette er datoen varen er forventet sendt fra Grove Knutsen sitt lager. Levering til avtalt adresse skjer mellom 1-3 dager etter forsendelse. Nord for Trøndelag må det påregnes ca 4 dager. Grove Knutsen del leverer ordre, dersom ikke annet er angitt ved bestilling. Ved forsinket levering fra leverandør eller andre uforutsatte hendelser vil det blir sendt oppdatert bekreftelse til registrert e-post på kundekortet før forsendelse. Grove Knutsen har ikke ansvarlig for forsinkelser som oppstår hos våre leverandører.
Leveringsinstruks
Grove Knutsen leverer varer med NSAB2010, samt incoterms DAP. Det vil i hovedsak si at Grove Knutsen tar ansvar for produktet frem til det er levert på avtalt sted. Når varen er levert, har ikke Grove Knutsen ansvar for varer dersom det ikke er notert skade eller annen form for reklamasjon på sendingene, på fraktbrev. Leveransen skjer mandag til fredag kl. 07.00 - 16.00. Dersom mottaker ikke er tilstede ved levering kan det tilkomme adviseringsgebyr og gebyr for annen gangs utkjøring. Dersom kunde ikke er tilstede etter andre gangs utkjøring vil varene blir sendt i retur til Grove Knutsen. Sporing blir sendt til forhandlerens mail, dersom annet ikke er oppgitt. Skal varen leveres på eksternadresse må telefon nummer oppgis ved bestilling.
Transportskader
Vi tar ansvaret for at varene kommer frem til deg i god stand. Dersom det skulle vise seg at godset er skadet ved mottak, må det spesifiseres på fraktbrevet for å kunne kreve erstatning. Dersom du mottar en vare som er synlig skadet, skal dette anmerkes på fraktbrevet umiddelbart ved mottak. Skjulte skader må meldes senest 4 dager etter mottak, for at reklamasjonen skal være gyldig. Ved reklamasjon send mail til firmapost@groveknutsen.no med følgende dokumentasjon:
Frem til avklaring av reklamasjonen er varen transportøren sin eiendom og varen kan ikke forflyttes før det har gått 60 dager. Grove Knutsen tar ansvar for prosessen med reklamasjon og gir beskjed når endelig oppgjør er ferdig. For at en vare skal ha godkjent reklamasjon kan ikke varen være forflyttet fra adressen som varen er levert på. Er varen forflyttet eller videresendt, erstattes ikke varen.
Restordre
Restordre sendes fraktfritt.
Hasteordre
Hasteordre sendes fra oss senest påfølgende arbeidsdag eller samme dag om vi mottar bestillingen før klokken 14. Du må uttrykkelig si ifra om du ønsker spesialbehandlet hasteordre. Oppgi alltid telefonnummer slik at vi kan kontakte deg mens ordren behandles. Dersom vi ikke får tak i deg på oppgitt telefonnummer kan ordren forsinkes. Du kan velge mellom alle forsendelsesmåter også på hasteordre.
Reklamasjoner, retur og angrerett
Dersom du har en vare du ikke er fornøyd med strekker vi oss langt for at du skal få den varen du forventet. Ved avtalt retur må varen blir levert tilbake til oss i en slik stand at vi kan selge varen videre. Det vil i hovedsak si at emballasjen ikke skal være brutt og det ikke vil medføre noen ekstra omkostninger eller håndtering hos oss for å få varen i normal stand. For å returnere må du ha ett returnummer, noe du får ved å sende mail til Frimapost@groveknutsen.no eller ringe oss på 22812600. Send inn detaljerte opplysninger, ønske og gjerne bilder. Du kan også fylle ut returskjema på groveknutsen.no/retur. Retur kostnader bæres av kjøper. Dersom produktet skulle ankomme vårt lager uten merking (returnummer) eller i uoriginal emballasje vil varen bli satt på adviseringslager inntil saken er behandlet og godkjent av servicekontoret. Er varen godkjent hos vårt varemottak vil du motta en kreditnota så snart varen er plassert på vårt lager. Det vil tilkomme et returgebyr på kr 200,- dersom varen leveres i slik stand at den kan selges videre. Returfrakt belastes avsender. Varer som blir returnert i oppkrav, vil ikke bli avhentet.
Lagerhåndteringsgebyr
01.10.20 blir det innført et lagerhåndteringsgebyr på kr. 150,- for ordre under kr. 2.000,-
Pakker som ikke hentes
Dersom våre transportører ikke klarer å levere varen på grunn av feil hos mottager vil det påløpe en ekstrakostnad på kr 250,- for bomtur. Transportøren vil prøve å levere godset til deg 2 ganger før det returneres til avsender (Grove Knutsen).
Tomt på lager
Dersom Grove Knutsen skulle være tomme på lager av varen du har bestilt, vil du få riktig forsendelses dato på ordrebekreftelsen. Bestillingsvarer har som regel ca. 14 dagers leveringstid, men avvik kan oppstå.
Henting av varer på Berger
Hvis du som forhandler, eller din kunde, skal hente varer hos oss må det gis beskjed om dette, og vi ber dere ha med ordrenummeret vårt og oppgi dette ved varemottaket.
Force Majeure
Grove Knutsen tar ikke ansvar for forsinkelser eller andre uforutsette hendelser som gjør at godset ikke ankommer mottakers lager innen avtalt tid. Force Majeure kan være hendelser som:
Webshop
Forbehold om tekniske endringer og trykkfeil
Sesjonen din har nå utløpt. Vennligst klikk "OK" for å oppdatere siden og unngå tap av eventuelle ikke-lagrede data. Dersom du var logget inn, må du nå logge inn på nytt.